Saturday, June 27, 2009

Vaksin H1N1

>>>InsyaAllah,dengan berkat keikhlasan kita mengamalkan doa ini,Allah taala menjauhkan kita dari bencana wabak yang semakin meresahkan kita hari ini.

Mantan Mufti Negeri Sembilan, Dato` Syaikh Haji Mohd Murtadza bin Syaikh Ahmad telah memanjangkan satu doa yang disebut oleh para ulama kita antaranya Tok Syaikh Wan Ahmad al-Fathani dalam "Bada-i-`uz Zuhur" untuk dijadikan amalan mencari keselamatan daripada ancaman wabak penyakit dan bala` bencana. Maka amatlah munasabah untuk kita jadikan amalan dalam masa tercetusnya wabak baru yang menggelabahkan satu dunia sekarang. Vaksin tu vaksinlah jugak, tapi jangan lupa memohon kepada Allah yang Maha Berkuasa. Tok Syaikh Wan Ahmad menulis dalam kitabnya tersebut:
"Barangsiapa yang membaca beberapa kalimah ini tiga (3) kali pada pagi-pagi dan petang-petang, sejahtera ia daripada mengenai waba`, iaitu:-


>>>rujuk bahrusshofa.blogspot.com

4 comments:

sU_EbAh said...

sy ada dgr kat kuliah di celcom..ustaz 2 ada bg 2 ayat yg blh di amalkn utk nk hindar dr h1n1ni tp da x igt..tp yang pasti ayat 2 antara ayat dalam al-ma'thurat..
jd sbgai kesimpulannya bca al-ma'thurat 2 pagi dan petang, da merangkumi semua doa2 2, insya allah..amin...=)

camarputih said...

i'allah...timo kaseh.
bgusla slalu dgr kuliah.sape ust tu?celcom mano?

camarputih said...

Assalamu'alaikum...
penambahan dari penulis.

>>>pertama2 skali ana mengalukan sesiapa saje yg view blog ni n artikel ni khususnye.dan xdinafikan dikalangan tersebut ada yg bermazhab wahabiyyah atau sbgaimana didakwa mereka sbg salafiyyah(lebih btolnye silapi).

>>>ana postkan artikel ni hanya sebagai panduan utk kta semua yg ikhlas nk buat amal.ana xpaksa n xpernah memaksa utk kalian semua menerima n mengamalkanya..kalau kalian rasa nk amal,amalkanlah..sebab benda ni bukan benda sesat..
tetapi kalo ada yg xbenarkan org yg nk beramal,itu ana memang akan halang..
>>>kepada puak salafi@silapi masa kini,knape anda dok sibuk2 nk hlg org awam mcm kami nk wat amal..kalo diritu dah alim @ sampai prgkt mujtahid mutlak gamaknya,knape nk dhlg org awam utk beramal.slhkan kami nk sebut n beramal dgn nama Allah taala dan Rasulullah saw??org alim yg sebenar dan bukan yg mendakwa alim,xkan mlrg org awam wat amal selama mana xbertentangan dengan syara'..kalo ada pun,khilaf antara ulama..pastu bolehkan kita nk lrg pada benda khilaf???nabi sabda,khilaf antara umat aku itu adalah satu rahmat...sama2 kita muhasabah diri kita.

Wallahua'lam...

>>>hanya sekadar iklan dari penulis =)

sU_EbAh said...

alhamdulillah, blh la ckt2 time ada kelapangan..
menara celcom, kl...
sy praktikal kat c2 skrg ni smpai 3/7 ni..ust 2 nama ust yusof embong, ada link ke blog dia kat sy pnya blog.kalu nak bca, ada bnyk gak la info kat dia pnya blog. biasanya apa yg dia gtau kat kuliah, ada ckt2 sma ngn dia pnya blog.scra x lgsg, wpn x dpt pergi kuliah dia tp still akn dpt ilmu gak,hehehe..